بازاریابی و فروش بازاریابی و فروش .

بازاریابی و فروش

قسمت های نرم افزار CRM چیست؟

.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۳:۴۷ توسط:محسن موضوع: نظرات (0)

نکاتی که حتما باید درباره CRM بدانید

.


برچسب: نکات نرم افزار CRM، نکات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، نکته های CRM، نرم افزار CRM، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۱:۱۱ توسط:محسن موضوع: نظرات (0)

اصطلاحات و لغات نرم افزار CRM

"
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، سیستمی جهت گردآوری و integration اطلاعات و امور مرتبط با مشتریان برای بررسی و افزایش فروش شرکت است. بصورت خلاصه CRM با گرداوری تعاملات مشتریان از تمام واحدهای شرکت سعی در تشکیل و حفظ یک ارتباط متقابل بین مشتری و سازمان می کند. به همین دلیل سازمان توانایی این را دارد بوسیله نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مشتریان جدید پیدا کند، شناخت بیشتری نسبت به مشتریان قدیمی خود داشته باشد و برای وفادار سازی مشتریان تلاش کند. به این علت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باعث ارتقاء فروش می گردد.

 

این داده ها می‌تواند در رابطه با Sales، Marketing، خدمات، خدمات، تحلیل رقبا و رصد آن ها و روحیات مشتریان می باشد.

{بر خلاف تصور، مدیریت ارتباط با مشتری به تنهایی یک ابزار نرم افزاری نیست، بلکه یک استراتژی کسب‌وکار می باشد که با هدف افزایش درآمد، رضایت مشتری،بهبود فرآیندهای سازمان و… طراحی شده است.

 

آشنایی با انواع نرم افزارهای CRM

سیستم های CRM به 3 نوع تقیسیم بندی می شوند: که بصورت مجزاء یا همزمان قابل اجراء می باشند.

  1. عملکردی: رهبری خودکار فعالیت های مربوط به مشتریان که بخش های Sales و خدمات شرکت را پشتیبانی می کند.
  2. همیاری: برنامه ای بی احتیاج به کارمندان Sales و خدمات با مشتریان ارتباط ایجاد می کند.
  3. تحلیلی: تحلیل اطلاعات مشتریان برای موارد مختلف.

 

 

واژگان مدیریت ارتباط با مشتری

قسمت های اصلی در CRM عبارتند از:

سازمان(Account): کمپانی هایی که کمپانی یا سازمان شما با آنها در ارتباط است.

مخاطب(Contact): فرد و یا شخصی از کمپانی یا سازمان هایی که شرکت یا سازمان شما با آنها در ارتباط است.

یادداشت ها(note): جزئیات، نکات در ارتباط با یکی از Lead ها، مخاطبین، Account ها و یا دیگر بخش ها.

فعالیت(Activity): تمامی عمل های دوسویه مرتبط با یک سرنخ، Contact، سازمان و یا غیره با عنوان فعالیت در CRM ذخیره می شوند. مانند ایمیل، تلفن، نامه، رویداد، وظیفه و…

یکپارچگی(integrity): موجودیت و اتصال 1 یا چند ابزار یا بانک اطلاعاتی که بخش های هریک با یکدیگر هماهنگ اند.

قابلیت های CRM با هدف قسمت های زیر سازماندهی شده اند: Marketing، Sales، خدمات پس از فروش

 

سرنخ(Lead): مشتری احتمالی جدیدی می باشد که با میل و رضایت خود، یک راه ارتباطی در اختیار ما قرار می دهد.

فرصت فروش(Opportunity): جایگاه بالقوه فروش به یک مشتری را مدیریت می کند، همچنین ردگیری جریان Sales نظیر فاکتور و پیش فاکتور، سفارشات و … برای وضعیت Sales انجام می گردد.

پیش فاکتور(Quote): پیش فاکتور صورتحسابی می باشد که در آن هزینه کالا و خدمات توسط فروشنده برای مشتری صادر می گردد. یک پیش فاکتور را می شود برای یک موقعیت فروش، مخاطب یا سازمان تهیه نمود.

فاکتور(Invoice): فاکتور، یک سند تجاری است که پس از خرید، توسط فروشنده سرویس ها و یا محصولات ایجاد می‌شود. در فاکتور موارد مهم محصول یا خدمات، هزینه، Offer و … را شامل می شود.

 

کمپین(Campaign): ایفای طرح تبلیغاتی بگونه ای که از برنامه های ارتباطی مثل Email، SMS و … استفاده می شود تا سبب دستیابی به نتایج خاص در وضعیت ویژه شود.

لیست بازاریابی(Marketing List): می توان فهرستی از سازمان ها، مخاطبین یا سرنخ های فروش که با شاخصی های ویژه ای با هم هماهنگ می باشند.این فهرست ها را می توان در کمپین ها استفاده قرار داد.

محصول(Product): مدیریت محصولات موجود جهت فروش، کالا یا خدماتی که شرکت یا سازمان شما جهت فروش یا ارائه دارد. محصول می تواند در پیش فاکتور، کمپین، یا موارد خدمات(Service Case) مورد استفاده قرار گیرد.

 

قرار داد خدمات (Service Contracts):قرار داد خدمات پارتی از قرارداد یک Service و یا اسناد تکمیلی در کنار قرارداد خدمات است که مواردی مانند:

  • فرایند درخواست و ارائه‌ی سرویس
  • تاریخ آغاز و اتمام پشتیبانی
  • و سایر بخش هایی که به توافق هردو میرسد.

 

تیکت ها (ticket ): تیکت یک Helpdesk می باشد که به معنی پرسیدن پرسش کتبی از خدمات گفته می شود.

سئوالات متداول(FAQ): پرسش و پاسخ های آماده ای است که به یک سری از سوالات پر تکرار مشتریان و… در مورد یک موضوع خاص ثبت می گردد و قابل جستجو و یا اصلاح و حذف هستند.

"


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۶:۵۶ توسط:محسن موضوع: نظرات (0)

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و مشتری مداری

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به مدیران و کارمندان فروش کمک می کند تا داده های مشتریان و سرنخ های فروش در بانک اطلاعاتی متمرکزی ذخیره گردد و به آنها امکان دنبال کردن بر روند فروش ، عملکرد کارمندان و در نتیجه بهینه سازی فروش را می دهد.

 

در واقع، وقتی به مدیریت ارتباط با مشتری فکر می کنیم ، ممکن است به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مراجعه کنیم. سیستم سی ار ام ابزاری است که به مدیریت تماس، مدیریت فروش، بهره وری و موارد دیگر کمک می کند.

سی ار ام یک راه حل جمع و جور برای مدیران است که آن ها را به سمت تمرکز بر ارتباطات کسب و کار راهنمایی می کند.

به اختصار نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری متشکل از کنترل و هدایت دپارتمان بازاریابی، فروش، خدمات و پشتیبانی ارائه گردیده است.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری توسطه آن کنترل و هدایت ها فروش را افزایش می دهد.

نرم افزار CRM دارای ابزارهایی است که از روش تشکیل و حفظ روابط بلند با مشتری، سازمان را قادر به یافت، جذب کردن، نگهداری و رشد مشتریان خریدار می سازد. به علاوه، با جمع کردن داده ها و ذخیره کردن در یک مرکز اطلاعاتی، شرکت را در شناخت درستی از مشتریان یاری می کند. این دید بدست آمده از مشتریان، مدیران را در استراتژی های کسب و کار یاری می کند.

 

ابزارهای اصلی نرم افزار CRM برای سازمان شما چیست؟

  • داشبورد مدیریتی
  • اتوماسیون خودکارساز
  • automation فروش و بازاریابی
  • مدیریت انبار
  • ذخیره سازی داده های مشتری و گروه بندی
  • project management
  • ارسال و دریافت پیامک، پست الکترونیکی، تلفکس
  • خودکار سازی گارانتی و خدمات
  • یادآوری امور
  • وب فرم های سایت
  • امکان اتصال سایر نرم افزارها بطور مثال: حسابداری و …

چرا از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنیم؟

اهمیت مختلفی وجود دارد که کسب و کار شما باید از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کند. به عنوان نمونه دید 360 درجه از وضعیت کسب و کار، automation امور، یکپارچه سازی داده ها و تعاملات درون کسب و کار ، دسترسی به داده ها مد نظر و کار گروهی از نرم افزار سی ار ام استفاده می شود. در نتیجه ارتقاء سطح میزان سود بیشتر برای تجارت شما است.

در اینجا مزایای اصلی نرم افزار CRM نوشته شده:

  • دسترسی راحت و جمع آوری داده ها مشتری
  • بهبود فرصت های فروش
  • تصمیمات داده محور
  • بازاریابی و فروش را تراز کنید
  • جمع آوری داده ها را تسریع کنید

همه امکانات نرم افزار سی ار ام چیست

همانطور که گفتیم نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری منجر به افزایش رضایت مشتری، نرخ بازگشت سرمایه بهینه می شود. بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری مدرن، مانند سیستم عامل های در حال حرکت هستند که بر ارتقاء و توسعه دادوستد متمرکز شده اند. شاید برترین قابلیت نرم افزار CRM ارتقاء فروش از روش قدیمی به شیوه امروزی ایجاد ارتباط بین مشتری و کسب و کار است.

نرم افزار CRM به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزار مشتری مداریی است که نگرش عملی در مورد شغل خود شما ارائه می دهد.

نرم افزار سی ار ام با داده ها و تعاملاتی که در سراسر سیستم ارائه می دهد ، کلیدی در حل مشکلات های مدیریتی می باشد. برای رسیدن به مشتری، این بینش ها از برند و محصول در گروه های فروش، Marketing و خدمات پس از فروش نیاز است. CRM علاوه بر اینکه برای مدیریت ارتباطات با مشتری استفاده می شود، به مدیریت روابط درون شرکت شما نیز کمک می کند.

ما تعداد زیادی از موارد نرم افزار CRM را که امروزه موجود است مورد بررسی قرار داده ایم و تازه ترین شیوه های سال 1398 را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده ایم. از برترین نرم افزار CRM آینده انتظار می رود با یادگیری هوش مصنوعی تأثیر بیشتری در عملکرد سی ار ام در چند سال آینده بگذارد.

تجارت هایی که حتما به CRM نیاز دارند دارند

به طور کلی تجارت مبتنی بر خدمات که روابط نزدیکی با مشتری دارند، حتما احتیاج به استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دارند. اما برخی کسب و کار خاص وجود دارد که یک نرم افزار سی ار ام می تواند بصورت ویژه، کاربردی باشد:

  1. تجارت با تعامل ویژه با مشتری
  2. تجارت مورد نیاز برای پیگیری روابط پیچیده با تهیه کنندگان محصول یا خدمات
  3. کسب و کار با استراتژی های پیچیده بازاریابی
  4. تجارت آماده پیشرفت به سمت سازمانی شدن
  5. کسب و کار در حال ایجاد تغییر: تغییر برند تجارت یا اضافه کردن محصولات جدید

راهنمای خرید یک نرم افزار سی ار ام

اگر تصمیم دارید و می خواهید یک نرم افزار CRM را تهیه کنید، به یاد بیاورید که همه آنها با هم برابر نیستند. ابتدا تصمیم بگیرید امکانات های مورد نیاز شما چیست تا شروع به تحقیقات کنید. نکات دیگر برای تجارت کوچک که به دنبال خرید نرم افزار CRM هستند، را ذکر می کنم:

  1. ابتدای خرید و انتخاب نرم افزار سی ار ام، درباره استراتژی Marketing خود تصمیم بگیرید. اگر به غیر از این باشد، استفاده از نرم افزار برای شما کاربردی ندارد.
  2. مطمئن شوید که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما اجازه دسترسی از طریق اینترنت را میدهد
  3. استراتژی تیم و دیگر فرآیندهای خود را با نرم افزار CRM یکپارچه نمایید.
  4. هرچه دادوستد شما بزرگتر باشد، اجتیاج به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما پیچیده تر است، اما برای کسب و کاری که تازه شروع به فعالیت نمودند، بهتر است یک UI راحت و ارزان را انتخاب کنید.
  5. به یاد داشته باشید که نرم افزار سی ار ام شما باید برای شما کار کند، نه برعکس!

منبع: نرم افزار CRM چیست؟

 


برچسب: مدیریت ارتباط با مشتری، مشتری مداری، سی ار ام، CRM،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۲:۱۰ توسط:محسن موضوع: نظرات (0)